Financieel administratief medewerker faillissementsrecht

Vacature


https://www.dekempenaer.nl/privacyverklaring/

Faillissementsrechtpraktijk en haar cliënten

Voor Faillissementsrecht zoeken wij een ervaren administratief medewerker, voor 24 – 32 uur per week, die de curatoren ondersteunt bij de behandeling en afwikkeling van faillissementen.

Wij werken voor ondernemers bij reorganisaties, saneringen, vorderingen van crediteuren, doorstart en verkoop van (een deel van) een onderneming. Daarnaast adviseren wij bestuurders, commissarissen en aandeelhouders over vennootschapsrechtelijke verplichtingen en persoonlijke aansprakelijkheidsprocedures.

In opdracht van de rechtbank treden we op als curator in faillissementen en/of bewindvoerder in surseances van betaling.

Je hebt een financieel economische opleiding gevolgd op minimaal MBO niveau en/of voldoende relevante administratieve ervaring in bij voorkeur een juridische omgeving.

Je bent collegiaal en kan goed in teamverband werken. Je beheerst de Nederlandse taal en hebt ruime kennis van en ervaring met kantoorautomatisering, zoals Office 365 en financiële softwarepakketten. Je bent voldoende flexibel en stressbestendig om ‘piekmomenten’ op te vangen.

Werkzaamheden en ons aanbod

In een inspirerende werkomgeving bieden wij je de mogelijkheid om zelfstandig secretariële, administratieve en financiële werkzaamheden uit te voeren. Je bent verantwoordelijk voor het instellen van rechtmatigheidsonderzoeken en treft voorbereidingen bij aanvang van faillissementen. Daarnaast stel je (concept) financiële en openbare verslagen op en salarisvoorstellen. Je houdt de administratie rondom verkoop activa bij.

Je werkt samen met het secretariaat, de financiële kantooradministratie en de curatoren. We bieden ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. De beloning en arbeidsvoorwaarden zijn marktconform.

De Kempenaer verbindt mensen, mogelijkheden en ambities

Bij ons werken ca. 20 advocaten die worden ondersteund door een team van secretaresses en administratief medewerkers. We bestaan al meer dan 200 jaar en zijn nauw verbonden met onze cliënten en onze omgeving. Dat doen we op een betrokken, eigenzinnige en zeer persoonlijke wijze. Wij hechten aan duurzame relaties, willen weten wat onze cliënten beweegt en graven diep om tot de essentie van juridische vraagstukken te komen. We investeren continu in kennis. Opleiding, scholing en seminars zijn een vast onderdeel van onze praktijkvoering. Onze advocaten zijn lid van specialistenverenigingen en brancheorganisaties. En omdat we regelmatig persoonlijk contact hebben met onze relaties, zitten we bovenop de ontwikkelingen en weten we steeds wat er speelt bij onze cliënten.

Interesse om bij ons te komen werken?

Spreekt de vacature je aan? En kom je uit de omgeving van Arnhem of ben je bereid naar deze regio te verhuizen? Stuur dan een sollicitatiebrief en je CV naar mw. drs. E.M. Koot, kantoordirecteur per e-mail e.koot@dekempenaer.nl

Binnen twee weken ontvang je bericht of je wordt uitgenodigd voor een oriënterend gesprek met een of meer advocaten van de betreffende praktijk. Bij een positief gesprek vindt een vervolggesprek plaats met het MT. In de afrondfase worden de arbeidsvoorwaarden besproken. Het opvragen van referenties gebeurt (vanzelfsprekend) na toestemming van de kandidaat.

Heb je vragen of wil je meer weten over de vacature? Neem dan gerust contact op met mr. R.J. (René) Borghans of mr. G.W. (Guido) Roest via 026 352 2825 of per e-mail   r.borghans@dekempenaer.nl en g.roest@dekempenaer.nl

 

 

Contact